ΧΟΡΟΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΤΩΝ ΣΠΟΡΩΝ

Στα μαθήματα του Χοροεργαστηριού τα παιδιά μέσα από την κίνηση, το χορό και τον αυτοσχεδιασμό γνωρίζουν το σώμα τους και τις λειτουργίες του, το τοποθετούν στο ευρύτερο φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον εξερευνώντας τις δυνατότητες που τους παρέχει για την αρμονική έκφραση της μοναδικότητάς τους. Έτσι η ομάδα βοηθιέται στη δόμηση βάσεων αποτελεσματικής συνεργασίας και  ειρηνικής επικοινωνίας που τις χαρακτηρίζει η συμπόνοια, η εμπιστοσύνη  και η χαρά της συνύπαρξης.

Κάθε συνάντηση αποτελεί ένα πεδίο όπου συναντώνται η επιστήμη ( ανατομία, φυσιολογία, κινησιολογία, γεωπονική, φυσική, γεωλογία, διατροφολογία ), η σωματική πρακτική ( αναπνοή, άσκηση, χαλάρωση, μάλαξη) και η τέχνη ( χορός, θέατρο, μουσική, τραγούδι, εικαστικά).

Στόχος του Χοροεργαστηριού είναι τα παιδιά του δημοτικού στο πλαίσιο της κοσμικής εκπαίδευσης να καλλιεργήσουν μια σφαιρική αντίληψη της ανθρώπινης ύπαρξης και των αναγκών της που προάγει την οικολογία μέσα από τη συνειδητοποίηση της ενότητας, της αλληλεξάρτησης των όντων και της αλληλεπίδρασης τους. Έτσι θεμελειώνεται  μια θετική στάση ζωής ενεργή σε κάθε βιολογική ηλικία.

Αφετηρία μας το δέντρο ως πηγή σύνδεσης και ζωής. Ο σπόρος που βρίσκουμε μέσα στον καρπό και ο κύκλος ζωής του. Τα φυσικά φαινόμενα όπως η έκρηξη του ηφαιστείου, το βύθισμα της πέτρας, το πέταγμα του σμήνους των πουλιών και η κίνηση του σαλιγκαριού πάνω στο φύλλο αποτελούν τις εικόνες πάνω στις οποίες τα παιδιά αυτοσχεδιάζουν κινητικά.

Το μουσικό υλικό αποτελείται από ήχους και μουσικές συνθέσεις διαφόρων ειδών και ρευμάτων- παραδοσιακή ελλαδικού χώρου, μουσικές του κόσμου, κλασική και μοντέρνα. Στα μαθήματα παρουσιάζονται όργανα από όλη τη Γη . Στόχος είναι τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με μια ευρεία γκάμα μουσικής έκφρασης.

Στο πλαίσιο της προετοιμασίας του σώματος – οχήματος για την καλλιτεχνική έκφραση αλλά και της επίγνωσης της ανάγκης της καθημερινής φροντίδας του γίνονται ασκήσεις για τη σπονδυλική στήλη, τις αρθρώσεις, την ισορροπία  και τα μάτια. Οι πρακτικές είναι απλές και άμεσα αφομοιώσιμες από τα παιδιά ώστε να μπορούν να τις κάνουν μόνα τους όποτε το χρειάζονται για να ανακουφιστούν από τη στάση στην καρέκλα, το γράψιμο και τον πίνακα.

Το υλικό που προκύπτει μέσα στην κάθε  τάξη συνθέτει την τελική παρουσίαση των μαθητών  για τη λήξη του σχολικού έτους Στη διάρκεια της προετοιμασίας της τα παιδιά περνούν από όλες τις θέσεις των συντελεστών μιας χοροθεατρικής παράστασης – σκηνοθέτης, χορογράφος, σκηνογράφος, ερμηνευτής, ενδυματολόγος. Αναλαμβάνουν τα ίδια, ανάλογα με την ηλικία την επικοινωνία του δρώμενου και το κάλεσμα στη γειτονιά και κυρίως τα άλλα σχολεία και το νηπιαγωγείο. Έτσι ενθαρρύνονται οι φιλικές σχέσεις μεταξύ τους.

Για την υλοποίηση του προγράμματος χρειάζονται τουλάχιστον 4 μαθήματα σε κάθε τμήμα σε διάστημα 2 – 4 μηνών με δυνατότητα δημιουργίας δύο ομάδων ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών και 2 γενικές πρόβες το μήνα Ιούνιο.

Γονείς και παιδαγωγοί ενημερώνονται για το Χοροεργαστήρι  σε ομαδικές συναντήσεις στην αρχή του προγράμματος ώστε οι πρακτικές να ενταχθούν στην καθημερινότητα του σχολείου και του σπιτιού οπότε να μεγιστοποιηθεί η ωφέλειά τους για τα παιδιά και τους ίδιους και να καλλιεργηθούν οι σπόροι μιας ειρηνικής και δημιουργικής κοινωνίας.